Week 5 - Reisverslag uit Mangawhai Heads, Nieuw Zeeland van Lauren Jaftoran - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Mangawhai Heads, Nieuw Zeeland van Lauren Jaftoran - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: Lauren Jaftoran

Blijf op de hoogte en volg Lauren

27 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Mangawhai Heads

Deze week had ik de jackpot gewonnen met het vinden van pootafdrukken. Hier was mijn rug alleen niet zo blij mee. Bij een locatie heb ik ongeveer 3 uur achter elkaar gebukt gelopen om alle sporen te volgen die zich meerdere keren opsplitsten. Het leek wel alsof hier een invasie van ratten was of dezelfde rat heeft hier de marathon gelopen.
Gelukkig vielen de andere locaties wel mee en kon ik wat rustiger aan doen.

Deze week had mijn stagebegeleidster me bezocht met boodschappen en 9 camera's die ik ga gebruiken voor het onderzoek over een paar weken. Deze heb ik afgelopen week moeten testen op bereik en of ze de ingestelde tijd filmen. Ik heb het nu al twee keer geprobeerd en beide keren is het mislukt. De eerste keer had ik de camera's te hoog gericht en de tweede keer had ik geen data dus wat er fout is gegaan moet ik nog gaan onderzoeken.

Mijn stagebegeleidster was samen met mij het veld in gegaan. Daarna had ze me getrakteerd op lunch. Het was heerlijk alleen had ik het idee alsof ik een week niet meer hoefde te eten.

Verder was ik deze week naar the warehouse in Snells beach gereden om wat spullen te kopen. Dit was ongeveer een uur rijden en makkelijk te doen. Gelukkig had ik op zowel de heenweg als de terugweg een hogere auto voor me rijden die niet zo hard door de bochten kon rijden zodat ik zelf wat meer vertrouwen had in hoe hard ik door de bocht kan rijden. Het was de bedoeling dat ik voor wat shirtjes ging kijken alleen was de kleding hier niet zo geweldig.

In het weekend ben ik samen met een van de meiden op surfles gegaan! Het was echt geweldig! In het begin was ik een beetje nerveus maar ik pakte het snel op en deed het volgens de instructeur best goed voor mijn eerste keer! We moesten een wetsuit aandoen waarin ik bijna stikte maar dit is blijkbaar normaal! Maar na een tijdje went het en merk je er niks meer van. Op het strand ging hij ons eerst laten zien wat we moesten doen wanneer er een golf aankwam, hoe je op het bord moest gaan staan en hoe je je evenwicht moet behouden. Daarna zijn we het water in gegaan en heeft hij ons steeds geïnstrueerd wanneer we moesten peddelen en op het bord moesten gaan staan. Toen de les voorbij was was ik kapot moe maar het liefste ging ik nog 5 uur door!

De zondag ben ik naar Whangarei in mijn eentje gereden. Dit was een uur rijden en vond het wel spannend omdat het een heel lang stuk op een drukke highway is. Hier heb je maar een bepaald aantal punten waar een extra wegdeel is toegevoegd waar je kan inhalen voor een kilometer of twee denk ik, als het al niet minder is. Ik besloot op de heenweg om maar niet in te gaan halen. Eenmaal in Whangarei ging ik op zoek naar kleding. Ik had op internet gezien dat er een aantal kleding winkels waren. De gene waar ik naartoe ging hadden niet echt iets en ik had het al bijna opgegeven. Ik besloot om toch maar nog een stukje verder te lopen en daar was een enorme winkel waar ze van alles hebben en ook kleding. Het leek een beetje op een Primark alleen waren er geen gillende meiden daar. Hier heb ik eindelijk wat shirts kunnen kopen! WOEHOE!

Voordat ik gearriveerd was in Whangarei moest ik al naar het toilet en had nog geen toilet kunnen vinden. Ik besloot om maar naar huis te gaan. Op de highway wou ik dus wel goed doorrijden. Het probleem was alleen dat er iemand voor me reed die echt niet doorreed. Ik durfde hem eerst niet in te halen maar aangezien mijn blaas op springen stond heb ik me er maar overheen gezet en had ik de auto maar ingehaald. Het ging vlekkeloos!

De nacht van zondag op maandag werd ik een aantal keer wakker van een geluid die een dier waarschijnlijk maakte. Ik dacht er niet zo over na want overdag hoor je de hele dag door de cicades. Opeens besefte ik me dat het midden in de nacht was en vroeg me af wat in godsnaam zo hard zat te tjilpen of hoe je het ook wou noemen.

Ik stond op en ging zoeken want het leek wel alsof de tsjilplelijkerd binnen zat. Ik kon niks vonden en besloot om de deur eens open te maken. Ik dacht dat ik doof zou worden, nu klonk het nog veel luider. Hij zat in ieder geval niet binnen. Opeens viel me in dat ik overdag tijdens het opruimen een best behoorlijke grote, soort van, krekel in de buurt van mijn schoenen had gevonden. Waarschijnlijk was dat de boosdoener. De rakker had me nog voor een hele tijd wakker gehouden maar gelukkig was ik nog in slaap gevallen.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Mangawhai Heads

Mijn eerste reis

Op weg naar het onbekende!

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2017

Week 16

17 Mei 2017

Update week 12

25 April 2017

Update week 9

10 April 2017

Update!

27 Maart 2017

Week 5
Lauren

Actief sinds 16 Feb. 2017
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 5229

Voorgaande reizen:

16 Februari 2017 - 20 Juli 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: