Update week 9 - Reisverslag uit Mangawhai Heads, Nieuw Zeeland van Lauren Jaftoran - WaarBenJij.nu Update week 9 - Reisverslag uit Mangawhai Heads, Nieuw Zeeland van Lauren Jaftoran - WaarBenJij.nu

Update week 9

Door: Lauren Jaftoran

Blijf op de hoogte en volg Lauren

25 April 2017 | Nieuw Zeeland, Mangawhai Heads

Hallo mensen! Het is alweer een tijdje geleden sinds ik een update geplaatst heb. Vandaar dus weer een korte samenvatting.

Mangawhai
Ik was voor pasen een paar dagen in Mangawhai voor veldwerk alleen was het weer er niet naar en was deze week niet echt spannend. Het enigste was dat er een cycloon aan zou komen. Er zijn wel gedeeltes geweest die hier last van hebben gehad alleen ik had er ongeveer niks van gemerkt. In Auckland hadden ze universiteiten en weet ik wat gesloten en uiteindelijk was er niet zo veel aan de hand daar (dat is tenminste wat ik gehoord heb).

Goede vrijdag
Op goede vrijdag ging ik weer terug naar Auckland. Ik was met een paar van mijn vrienden daar naar long bay gegaan. Dit is een strand waar we over gelopen hebben en genoten van het weer. Het was nu namelijk super goed weer terwijl de dag van te voren nog paniek was over het slechte weer.

Toen we terugreden van het strand wilden we wat drank kopen in de supermarkt alleen hing er een briefje op bij de afdeling alcohol: Closed. Ik vroeg een van de medewerkers waarom dit erop stond. Het blijkt dus dat ze in Nieuw Zeeland op goede vrijdag en 1ste paasdag geen alcohol mogen verkopen. Ik dacht eerst dat de goeie man me voor de gek hield maar hij was zeer serieus.

Waiheke island
De zaterdag was ik met een Nederlands meisje naar Waiheke island gegaan. Om hier te komen moesten we een boot nemen. De rit duurde ongeveer drie kwartier en ik maakte me een beetje zorgen dat ik zeeziek zou worden maar dat was gelukkig niet het geval! Eenmaal op het eiland gingen we naar een gezin die hun tuin open heeft gesteld voor het publiek in ruil voor 10 Nieuw Zeelandse dollars. Ze bezitten een enorm terrein en hun huis is belachelijk sjiek waar ik wel erg jaloers op was.

Hierna gingen we naar een wijngaard om wijn te proeven. We gingen hier lopend naartoe en onderweg MOESTEN we even stoppen want er waren auto’s aan het racen waar een geluid van afkwam waar je u tegen zegt. Helaas was een van de auto’s gecrasht en was de race voor een tijdje stilgelegd. De meneer in kwestie liep met wat hulp naar de zijlijn.

De locatie van de wijngaard was prachtig en de sfeer daar was super. Ik heb allerlei soorten wijn geproefd maar ik zou niet eens meer weten welke.

Als laatste gingen we nog over een strandje lopen en zijn we naar een aantal winkeltjes geweest waar ik me maar heb ingehouden om alles te kopen.

Easterparty
Ik was die avond uitgenodigd voor een huisfeest bij iemand thuis, zogenaamd ter ere van pasen. Hier was een oceaan van alcohol te vinden waar we beerpong speelde, shotjes namen en drankspellen deden. Ik kon hun niet bijbenen en had maar besloten om te kijken terwijl ze nog tot 3 uur midden in de nacht het drankspel voortzette.

Pasen
Met pasen was ik met het Nederlandse meisje naar het winkelcentrum in Auckland geweest. Dit was enorm en hier hadden we wat inkopen gedaan. ’s Avonds ging ik met de vriendengroep uit Auckland een film kijken en had ik avondeten voor ze gemaakt. Dit was de eerste keer ooit dat ik voor meer dan twee personen avondeten had gemaakt. Het was heel simpel, rijst, kip en groenten maar ze vonden het alle drie heerlijk.

Mangawhai
Na pasen was ik weer terug gegaan naar mangawhai. We zijn nu begonnen met het plaatsen van camervallen waarbij ik hulp krijg van een ecoloog. Ik kan nu eindelijk wat meer veldwerk doen en met zijn tweeën is het altijd gezelliger dan in je eentje.

Eind deze week ga ik weer naar Auckland en staat er weer vanalles op het programma!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Mangawhai Heads

Mijn eerste reis

Op weg naar het onbekende!

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2017

Week 16

17 Mei 2017

Update week 12

25 April 2017

Update week 9

10 April 2017

Update!

27 Maart 2017

Week 5
Lauren

Actief sinds 16 Feb. 2017
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 5234

Voorgaande reizen:

16 Februari 2017 - 20 Juli 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: