Het centrum van Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lauren Jaftoran - WaarBenJij.nu Het centrum van Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lauren Jaftoran - WaarBenJij.nu

Het centrum van Auckland

Door: Lauren Jaftoran

Blijf op de hoogte en volg Lauren

19 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Auckland

Voor vandaag had ik op de planning staan om in me eentje met de bus naar het centrum van Auckland te gaan.

Voor ik bij de bushalte was moest ik eerst een hele workout uitvoeren om daar te komen. De weg hiernaartoe was namelijk steil en er was een nog steilere trap die een beetje zigzagde. Het was ook nog eens super wam dus ik kwam al helemaal bezweet aan bij de bushalte.

Toen de bus gearriveerd was vroeg ik de man meteen of hij ergens in de buurt stopte van Queen street. De man vertelde me dat hij in de buurt stopte en ik daar kon uitstappen en een straat verder lopen deze straat zich daar bevond. Ik had hem gevraagd of hij me wou waarschuwen wanneer ik uit moest stappen. Hier had hij eigenlijk geen antwoord op gegeven dus ik zat me stiekem alweer een beetje zorgen te maken.

Het uitzicht vanuit de bus was echt prachtig. Ik keek me ogen uit. Op een begeven moment waren we in het centrum en stopte de buschauffeur en iedereen stapte hier uit. Ik vroeg de man maar eens of ik hier moest uitstappen. Hierop zei die dat ik inderdaad moest uitstappen. Ik bedankte hem en stapte uit.

Ik stak de weg over en liep een straat verder, hier zag ik dat ik bij Queen street was. Deze straat is een winkel straat met merkwinkels zoals Prada en dergelijke tot drogisterijen, schoenenwinkels en souvenirwinkeltjes. Ik ging de straat doorlopen en alles eens even rustig bekijken. Ik ging een souvenirwinkeltje in en vond dat ik me wel iets mocht kopen als herinnering aan deze spontane actie.

Nadat ik het wel gezien had in deze straat liep ik terug en stak de straat over richting het water. Hier stonden me een paar enorme boten. Zo'n grote boten had ik nog nooit gezien. Een van de boten had gewoon meerdere kleine bootjes als "bagage"of hoe je het ook wilt noemen. Ik was de pier, of hoe het ook wordt genoemd, afgelopen en genoot van het uitzicht.

Hierna was ik terug gelopen en naar het volgende "uitsteeksel" gelopen. Hier was het een stuk drukker. Dit was een haven met boten van particulieren. Als je wilt kan je hier een boot kopen :p. Ik heb een behoorlijk stuk gelopen. Ik kwam over een brug die open gaat wanneer er een boot langs door moet. Daarna kwam een hele rits aan terrassen met verschillende café's en dergelijke.

Het was onderhand 3 uur en besloot om maar eens richting de bushalte te gaan om uit te zoeken welke bus ik in godsnaam terug moest hebben want dit wist ik eigenlijk niet.

Eenmaal bij de bushalte snapte ik niet zo heel veel van de borden. Ik zag nergens de halte staan waar ik moest zijn. Daarom had ik iemand gevraagd bij de halte om hulp en deze persoon zocht het graag voor me op. Toen de bus kwam vroeg ik de buschauffeur toch voor de zekerheid of hij daar stopte. Hij zei van wel maar hij wist niet precies waar het was. Hij deed wel erg veel moeite om mij te helpen en uiteindelijk waren we er samen uitgekomen waar ik nou precies uit moest stappen. Ik had het overleefd en was weer terug en ik vond het zomaar leuk ook nog!

  • 20 Februari 2017 - 20:11

    Suzan Van Dooren:

    Ha Lauren,

    Wat leuk dat je ons zo meeneemt in al jouw belevenissen. En wat een mooi foto's. Geniet ervan!

    Groetjes, Suzan

  • 21 Februari 2017 - 07:04

    Cheryl :

    Leuk! Ik lees mee :) heel veel plezier en succes!! X

  • 21 Februari 2017 - 19:59

    Huub:

    Goed bezig Lauren Klasse!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Op weg naar het onbekende!

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2017

Week 16

17 Mei 2017

Update week 12

25 April 2017

Update week 9

10 April 2017

Update!

27 Maart 2017

Week 5
Lauren

Actief sinds 16 Feb. 2017
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 5228

Voorgaande reizen:

16 Februari 2017 - 20 Juli 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: