Mijn eigen plek - Reisverslag uit Mangawhai Heads, Nieuw Zeeland van Lauren Jaftoran - WaarBenJij.nu Mijn eigen plek - Reisverslag uit Mangawhai Heads, Nieuw Zeeland van Lauren Jaftoran - WaarBenJij.nu

Mijn eigen plek

Door: Lauren Jaftoran

Blijf op de hoogte en volg Lauren

21 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Mangawhai Heads

Vandaag had ik mijn koffers klaar gemaakt voor vertrek.

Mijn stagebegeleidster ging mij naar mijn eigen studio brengen die ze voor me had gevonden in Mangawhai. Mensen in Auckland die hoorde dat ik daar ging wonen spraken er vol lof over: Living the dream. De plek waar ik momenteel verbleef vond ik al prachtig, hoe kan het in godsnaam nog mooier worden.

De locatie waar ik mijn onderzoek ga uitvoeren bevindt zich in Mangawhai en is een uur rijden vanaf Auckland. Vandaar dat het ook heel erg goed uitkwam dat ik daar terecht kon.

Onderweg in de auto keek ik mijn ogen uit naar het fantastisch uitzichten. Bergen waar je u tegen zegt. Ik maakte een paar foto's en mijn stagebegeleidster vroeg mij wat er dan zo anders was als met Nederland. Ik legde haar uit dat we niet zo'n bergen hebben in Nederland en dat het vooral plat is. We hebben natuurlijk wel in Zuid Limburg aardig wat heuvels maar dat is niets in vergelijking met hier. Hierop zei mijn stagebegeleidster, die uit China komt, dat de bergen in Nieuw Zeeland niks voorstellen in vergelijking met die in China.

Na een uur kwamen we aan bij de straat. Hier heb ik eerst twee studenten ontmoet waarmee ik ook samen gaan werken tijdens projecten. Vervolgens liepen we naar het gebouw en de sfeer hier is echt prachtig. Het gezin die de studio beheren is een Nederlands gezin. Hun eigen woning is boven mijn studio. We werden uitgenodigd voor thee op hun veranda. Het uitzicht van daar is echt belachelijk mooi. Ze vertelde me: You have arrived in paradise.

Ik was die avond uitgenodigd voor het diner en had dit natuurlijk geaccepteerd. Ze hebben me van alles verteld over deze buurt. Er is een klein dorpje met een supermarkt, een boekenwinkel , een postkantoor, enkele restaurantjes, een dokter en het allermooiste, een groot strand met een heel mooi uitzicht, welke ik nog moet zien.

Verder hebben ze me tips gegeven over wandelingen die mooi zijn om te maken. Ook vertelde ze dat hier heel veel verschillende soorten vogels zijn, enkele kleine reptielen rondlopen en er verder alleen buidelratten rondlopen die af en toe een raar geluid maken.

Na het diner ben ik naar mijn studio gelopen en mijn eerste nacht ervaren in mijn eigen studio in the beautiful Mangawhai in New Zealand.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Mangawhai Heads

Mijn eerste reis

Op weg naar het onbekende!

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2017

Week 16

17 Mei 2017

Update week 12

25 April 2017

Update week 9

10 April 2017

Update!

27 Maart 2017

Week 5
Lauren

Actief sinds 16 Feb. 2017
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 5241

Voorgaande reizen:

16 Februari 2017 - 20 Juli 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: