Week 16 - Reisverslag uit Mangawhai Heads, Nieuw Zeeland van Lauren Jaftoran - WaarBenJij.nu Week 16 - Reisverslag uit Mangawhai Heads, Nieuw Zeeland van Lauren Jaftoran - WaarBenJij.nu

Week 16

Door: Lauren Jaftoran

Blijf op de hoogte en volg Lauren

08 Juni 2017 | Nieuw Zeeland, Mangawhai Heads

Hallo allemaal,

Ondertussen is er weer een hele tijd voorbij gegaan en is het allang weer tijd geweest voor een update.

BYE MANGAWHAI
Mijn laatste week in mijn eigen studio in Mangawhai was ingegaan. Mijn week was vol met drukke veldwerk dagen en afscheid nemen van de eigenaren van mijn studio. Ik besloot om mijn laatste dag ook maar eens een bezoekje te brengen aan het museum van Mangawhai. Het was best een interessant museum maar erg veel teksten om te lezen waardoor mijn aandacht meerdere keren afdwaalde en het lezen opgaf. Ondanks dat had ik me toch wel vermaakt daar.

LAATSTE WEEK VELDWERK
Een van mijn vrienden uit Auckland ging me bij mijn laatste week veldwerk in Mangawhai helpen. Mijn stagebegeleidster had een bach voor ons gereserveerd.

We hadden de auto mee en dit betekende dat ik nog eens kans had om naar Whangarei te gaan naar Kiwi North. Het is een museum en ze hebben een kiwi huis met twee levende kiwi’s erin. Eindelijk heb ik een echte kiwi gezien, twee zelfs en ze waren superschattig!

Het veldwerk was allemaal goed verlopen alleen op de laatste dag, toen we extra vroeg op waren gestaan omdat we om 11 uur de bach uit moesten, regende en onweerde het enorm. We besloten om maar gewoon naar de locatie te rijden en eenmaal daar klaarde het een beetje op. We maakte dus snel dat we de vallen op gingen halen. Toen we klaar waren begon het weer enorm te regenen en te onweren, we hadden dus geluk gehad!

TAUPO en ROTORUA
Vrijdag
Ik ging samen met mijn vrienden uit Auckland een weekendje weg naar Taupo en Rotorua. Ik mocht de auto lenen om hiernaartoe te rijden. Het was ongeveer 5 uur rijden naar Taupo. Het verkeer werkte niet echt mee waardoor we een aantal keer in de file stonden. Eenmaal aangekomen gingen we ons inchecken bij een hostel en op tijd naar bed na een potje kaarten.
Zaterdag
De volgende dag stonden we op tijd op. We gingen eerst naar Kerosene Creek. Dit is een natuurlijke waterstroom met warmwater. Hier gingen we natuurlijk, ondanks het winter is in Nieuw Zeeland, in onze zwemkleding in duiken. Het was echt fantastisch! Het was alleen minder leuk toen we eruit gingen in de kou.

Hierna gingen we naar de Huka Falls. Hier was een waterval te zien waarvan ik een beetje duizelig werd als ik er wat langer naar bleef kijken. Maar ondanks dat gedeelte was het supermooi om te zien.

De volgende stop was de Rainbow mountain. We besloten om een stukje omhoog te lopen maar uiteindelijk ben ik met een fanatiek meisje tot aan de top gelopen. Het uitzicht wat we hadden was super en maakte de zware en lange wandeling helemaal goed! En het mooiste was dat we ook nog een regenboog gezien hadden ook nog!

Hierna zijn we naar Rotorua gegaan. Hier hadden we na het inchecken bij een hostel eerst nog een wandeling gemaakt om de modderpoelen te bekijken. Heel Rotorua walmt en het ruikt er niet al te best.
Na het avondeten zijn we een treewalk gaan doen in het donker. Het pad loopt een paar meter hoog en is vastgemaakt aan de enorme bomen. Verder is er allerlei verlichting wat het gezellig maakt.
Zondag
Vandaag stonden we weer op tijd op om naar Thermal wonderland te gaan. Hier konden we een geiser zien die water uitspuugt tot 20 meter hoog. Het teleurstellende was dat een medewerker van het park een goedje gebruikte om de geiser te helpen en het was zeker weten geen 20 meter hoog.

Daarna gingen we een wandeling in het park doen van een uur in het vulkanisch gebied. Ook hier rook het super heerlijk AHUM. Het laatste gedeelte van het park waren de modderpoelen. Dit was vooral kijken naar modder dat af en toe een beetje in de lucht werd gelanceerd.
Na het aromatisch wonderland zijn we naar een meer gegaan om te lunchen waarbij we een super mooi uitzicht hadden. Bij het meer in de buurt was een wandeling langs een waterstroom met het helderste water wat ik ooit heb gezien. En de bomen die er bij stonden waren enorm groot!

AUCKLAND
Momenteel ben ik weer in Auckland en ben ik druk bezig met mijn data te verwerken in mijn verslag. Buiten dat ben ik ook druk bezig met het plannen van mijn rondreis die ik de laatste twee weken wil gaan maken in het Zuidereiland. Dit is al over 3 weken dus ik mag wel eens een beetje gaan opschieten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Mangawhai Heads

Mijn eerste reis

Op weg naar het onbekende!

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2017

Week 16

17 Mei 2017

Update week 12

25 April 2017

Update week 9

10 April 2017

Update!

27 Maart 2017

Week 5
Lauren

Actief sinds 16 Feb. 2017
Verslag gelezen: 876
Totaal aantal bezoekers 5217

Voorgaande reizen:

16 Februari 2017 - 20 Juli 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: