Update week 12 - Reisverslag uit Mangawhai Heads, Nieuw Zeeland van Lauren Jaftoran - WaarBenJij.nu Update week 12 - Reisverslag uit Mangawhai Heads, Nieuw Zeeland van Lauren Jaftoran - WaarBenJij.nu

Update week 12

Door: Lauren

Blijf op de hoogte en volg Lauren

17 Mei 2017 | Nieuw Zeeland, Mangawhai Heads

Hallo mensen! Het is alweer een hele tijd geleden sinds ik een update heb geplaatst. Ik zit nu ondertussen in week 12.

Dutch Kings Party
In het centrum van Auckland in een bar hadden ze een Dutch King Party georganiseerd voor onze koning in Nederland. Ik was hiervoor uitgenodigd en had er maar ja opgezegd. Normaal gesproken ga ik in Nederland niet eens naar feesten voor deze gelegenheid maar ondanks dat had ik me super vermaakt! We hadden deze dag afgesloten met een club waar ik me nog meer vermaakt had!

International students social night
Op de universiteit was er een international student social night georganiseerd. Hier was ik samen met het Nederlandse meisje naartoe gegaan. Tijdens de avond kwam een meneer iets vertellen over spreken in het openbaar. Verder was er gratis eten en prijzen te winnen wat de eerste reden was waarom we ernaartoe gingen. Een van de prijzen was een voucher voor twee personen om een uur gratis te paardrijden. Om prijzen te winnen hoefde je alleen maar je naam op te schrijven op een papiertje en er werd gegrabbeld. En ra ra wie won de prijs voor het paardrijden? Lauren J, JA JE JAf,, (zo ver kwamen ze met mijn achternaam). Het Nederlandse meisje waarmee ik was had ook een prijs gewonnen, gummen in de vorm van ijsjes :p.

Verjaardag
Het Nederlandse meisje was jarig en we hadden bedacht om haar kamer te vullen met ballonnen terwijl ze op stage was. Ze vond het helemaal geweldig. In het appartement van hun woont ook een vrouw die al in de 60 is en ze vindt alles interessant en haar lach is goud waard. Ook al is het niet grappig, haar lach zorgt er wel voor dat je in tranen uitbarst van het lachen. Ze was er op het moment niet dus we besloten om de douchecabine te vullen met ballonnen voor haar. Toen ik het haar liet zien schreeuwde ze het uit van het lachen.

Auckland Zoo
Ik was weer met het Nederlandse meisje op pad gegaan en dit keer naar de Auckland Zoo. Het was echt prachtig. De mooiste dierentuin die ik tot nu toe heb gezien. Zoveel groen en het was heel mooi gemaakt. Het enige minpunt was dat er bij het kiwihuis onderhoudswerkzaamheden bezig waren en ik nog steeds geen kiwi heb gezien, alhoewel ik weet dat de kans dat ik die ga zien heel klein is. Ze hebben daar een vogelsoort, de Kea. Deze liep midden op het pad en kwam recht op me af gelopen. Ik nam gebruik van het moment door snel wat foto's te schieten maar ik was voor een paar seconden nerveus omdat hij nogal een grote scherpe snavel heeft en recht op me af kwam. Gelukkig liep hij langs me af en liep daarna met ons mee en hij begon te hoppen alsof die aan het huppelen was. Het was echt super schattig!

Weekendreisjes
Ik had samen met het Nederlands meisje een auto gehuurd voor een weekend. De auto werd op mijn naam gezet dus officieel mocht ik er alleen in rijden. Dit was alleen maar goed want zo kon ik blijven oefenen met autorijden.
ZATERDAG
We gingen de zaterdag paardrijden. Dit was in Warkworth. Dit is ongeveer 3 kwartier rijden vanaf Auckland Albany. We kregen op basis van onze ervaringen een paard toegewezen. Ik kreeg Buzz. We gingen met een groepje rijden, een koppel en een kind. Ik heb voorheen paardgereden maar dat is alweer 4 jaar geleden of zo. Het was weer even vreemd om op een paard te zitten. We gingen een vaste route rijden door de natuur en langs boerenland. Eerst gingen we gewoon rustig aan lopen. Het was een mooi uitzicht wat we hadden. Na een tijdje vroegen ze of we zin hadden om te draven. Ik was wel een beetje nerveus maar ik wist meteen weer wat ik moest doen en het was super!
ZONDAG
Het was de bedoeling dat we gingen snorkelen bij Goat Island maar aangezien het zicht 1 meter was onder water was dit het niet waard. Daarom besloten we om naar het westen toe te gaan naar wat stranden. Eerst gingen we naar Muriwai Beach. Hier was een kolonie van Jan van genten, een vogelsoort. Nu waren er alleen niet zo heel veel, als je er in de zomer komt zijn er honderden. Na een lange wandeling zijn we weer de auto in gestapt en zijn we naar Piha beach gegaan. Hier was in het midden van het strand een soort rots/heuvel/berg of hoe je het ook wilt noemen die je voor een gedeelte met behulp van een trap kon beklimmen. De klim was wel pittig maar bovenaan had je dan ook wel een mooi uitzicht! Hierna zijn we met de auto naar Karamatura Falls gegaan. Hier is een waterval waarvoor je wel eerst een behoorlijke wandeling moet maken met gedeeltes die pittig steil zijn. Het was een plaatje om te zien!

Veldwerk
Buiten alle avonturen die ik beleef doe ik ook nog steeds wat nuttigs hier ook al lijkt dat niet zo met al die verhalen. Ik ben de afgelopen weken druk geweest met pootafdrukken zoeken, cameravallen zetten en de beelden bekijken. Dit gedeelte komt bijna aan zijn einde en dan gaan we met de rat killing traps beginnen wat nogal interessant zal gaan worden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Mangawhai Heads

Mijn eerste reis

Op weg naar het onbekende!

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2017

Week 16

17 Mei 2017

Update week 12

25 April 2017

Update week 9

10 April 2017

Update!

27 Maart 2017

Week 5
Lauren

Actief sinds 16 Feb. 2017
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 5226

Voorgaande reizen:

16 Februari 2017 - 20 Juli 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: