Automaat - Reisverslag uit Mangawhai Heads, Nieuw Zeeland van Lauren Jaftoran - WaarBenJij.nu Automaat - Reisverslag uit Mangawhai Heads, Nieuw Zeeland van Lauren Jaftoran - WaarBenJij.nu

Automaat

Door: Lauren Jaftoran

Blijf op de hoogte en volg Lauren

23 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Mangawhai Heads

Vandaag ging ik in de auto rijden wat me stagebegeleidster hier heeft gelaten, de automaat.

Ik had om half 11 met de twee studenten afgesproken. Het was bijna half 11 dus ik ging maar eens richting de auto lopen. Ik had de auto ingeladen, de sleutel in het slot gedaan, de auto gestart en toen wilde ik hem van P naar D zetten. Het probleem was dat het me niet lukte. Ik zat te rijten aan die pook maar er gebeurde niks. Ik snapte er HE-LE-MAAL niks van. Ik zat overal op te duwen en de rem, welke ik amper kon intrappen, in te trappen. Er kwam geen beweging in dat ding. Ik stapte maar uit en ging terug naar mijn studio voor wifi. Ik had een bericht gestuurd naar een van de studenten: I can't get the car in to drive. Maar ik dacht: dit schiet vast ook niet op. Ik besloot dus maar om mijn vriend op te bellen en het hem te vragen. Hij vertelde me dat ik de knop op de pook moest inhouden en dan schakelen. Dat waren ze me vergeten te vertellen...

Ik ging terug naar de auto en ja hoor dit keer lukte het dus wel. Ik duwde het gas langzaam in en ik dacht echt dat die auto ging ontploffen of zo. Ik ging een beetje vooruit en duwde een beetje op de rem, maar blijkbaar hoef je amper iets doen om te remmen dus ik stond BAM stil. Ik snapte er niks van. Ik vroeg me af wat ik in godsnaam verkeerd deed. Ik liet de rem maar even met rust voor ik weer een nekhernia kreeg. Ik kwam bijna bij de straat en zag de twee studenten weer staan, in me reflex wou ik weer remmen en BAM ik stond weer stil. Toen ik eindelijk de overkant had gehaald en de rit van 3 meter had overleefd legde een van de studenten uit dat je de rem bijna niet hoeft aan te raken om te remmen,, super.

Vandaag ging een van de studenten met mij mee en de andere ging met de andere auto alleen naar de andere locaties. We stapten in en ik vond het maar niks want ik vond die rem echt niet leuk. Gelukkig was mijn medepassagier goed in het geven van instructies en met me te kalmeren door te zeggen: Fabulous, you are doing great, wonderfull, fantastic! Na een tijdje was ik wel gewend aan de rem en het links rijden ging me ook goed af, op een punt na was ik bijna bij de afslag tegen het verkeerd in gereden. Gelukkig zag mijn medepassagier dit op tijd en kon hij me al op tijd waarschuwen dat ik eentje verder moest.

Eerst gingen we weer veldwerk doen door de camera vallen te plaatsen en dus de standaard wandeling maken door de modder en het water. Hierna zijn we naar het strand gegaan en hebben we gezwommen in de zee. Een van de studenten had een soort surfboard, ik weet dat het geen surfboard is maar ik weet de juiste naam niet, meegenomen. In het water bij dat strand zijn veel golven van verschillende groottes.

Het water was heerlijk, aangezien het wel een broeikast leek, en ik vond het helemaal niet erg om de bodem aan te raken met mijn voeten. Normaal wil ik zo snel mogelijk zwemmen en nooit meer de bodem aanraken maar hier lijkt het net alsof je nog steeds op het strand loopt, heerlijk gewoon!

De andere twee studenten waren al een stuk verder het water in en "het geval" aan het uitproberen. Ik probeerde steeds wat verder de zee in te gaan maar met al die golven was het moeilijk om te voorkomen dat je een zoutspoeling in je mond en ogen kreeg. Na een tijdje begon ik er wat handigheid in te krijgen en was het super.

Opeens vroegen ze of ik het geval ook wou uitproberen. Ik wou het wel proberen ja maar ik wist eigenlijk niet wat ik aan het doen was. Het ging me goed af maar ik kreeg de hele tijd instructies van de twee dus blijkbaar deed ik het toch niet helemaal goed. Na een tijdje was ik wel behoorlijk moe van al dat gespring en "gesurf".

Vervolgens waren we weer naar het restaurantje gegaan. Hier was een heuse oude oma party aan de gang. Het was een drukke boel daar. Ik had me lunch van te voren al opgegeten dus ik zat er alleen maar wat water te drinken. Bij dit restaurantje hebben ze standaard ergens een kat liggen. Het is een levende maar je zou het niet zeggen ik heb hem nog geen een keer zien bewegen. Ik heb hem alleen maar op de grond en op de stoel zien liggen chillen.

Na het restaurant waren we weer teruggegaan naar de locaties om de cameravallen op te halen. Dit keer liet de rij instructeur me zelf bedenken hoe we moesten rijden en het lukte me zomaar ook!

Toen we de cameravallen hadden opgehaald hebben we afgesproken dat we morgen weer naar het strand gaan nadat we de cameravallen geplaatst hebben. Ik zou het helemaal niet vervelend vinden als elke werkdag er ongeveer zo uit zou zien!

  • 23 Februari 2017 - 19:04

    Cheryl:

    :) top werkdag! Klinkt heel erg leuk!

  • 24 Februari 2017 - 12:16

    Désiree:

    Wat een gave stageplaats heb je toch. Ik vind het erg leuk om over je belevenissen te mogen lezen!

Tags: Automaat, Strand

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Mangawhai Heads

Mijn eerste reis

Op weg naar het onbekende!

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2017

Week 16

17 Mei 2017

Update week 12

25 April 2017

Update week 9

10 April 2017

Update!

27 Maart 2017

Week 5
Lauren

Actief sinds 16 Feb. 2017
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 5220

Voorgaande reizen:

16 Februari 2017 - 20 Juli 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: