Veldwerkdag - Reisverslag uit Mangawhai Heads, Nieuw Zeeland van Lauren Jaftoran - WaarBenJij.nu Veldwerkdag - Reisverslag uit Mangawhai Heads, Nieuw Zeeland van Lauren Jaftoran - WaarBenJij.nu

Veldwerkdag

Door: Lauren Jaftoran

Blijf op de hoogte en volg Lauren

22 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Mangawhai Heads

Vandaag had ik mijn eerste veldwerk dag. Hierbij ging ik een andere student helpen met het veldwerk. Zijn onderzoek maakt net zo als mijn onderzoek onderdeel uit van een groot project. Naast deze student ging er nog een student mee die meehelpt met veldwerk om ervaring op te doen.

Op een van de locaties was het nodig om waadpakken aan te doen omdat het modderig was, het is namelijk alleen mogelijk om daarnaartoe te gaan wanneer het tij op het laagste is. Mijn waadpak was een beetje aan de grote kant terwijl dit de kleinste maat is, heb ik weer,,,,. Ik was ook zo slim om enkelsokken aan te trekken dus na 5 stappen te zetten voelde ik mijn sokken al afzakken.

We moesten best een aardig stuk lopen door de modder, door het water en op het land. De modder zat tot achter mijn oren want dat vloog alle kanten op. Tevens scheen af en toe de zon en was het behoorlijk warm. Dit maakte het best zwaar. Gelukkig zorgden de mooie uitzichten voor wat verlichting.

Na de laatste locatie moesten we drie uur wachten voor we de camera's moesten ophalen. Mijn stagebegeleidster had aan een van de studenten gevraagd of die mij wou helpen met het autorijden in Nieuw Zeeland. Dus er werd mij gevraagd of ik het wou proberen. Ik had de uitdaging geaccepteerd! Het enige was dat de auto waar hun mee waren gekomen een schakelauto was en dat zou het wat moeilijker zou maken. De auto wat mij is nagelaten is namelijk een automaat wat veel makkelijker is maar ik dacht: ik probeer het gewoon.

Ik ging achter het stuur zitten en het eerste wat ik wou doen was rechts kijken in welke versnelling de auto stond maar dat gaat een beetje moeilijk als daar de deur is. Ik begon met rijden en vroeg steeds wat ik moest doen. Het enige waar ik even niet bij had nagedacht was dat het knipperlicht dus ook aan de andere kant zit, ik zat dus constant de ruitenwissers aan te zetten in plaats van het knipperlicht. Ik zorgde wel voor vermaak want het was natuurlijk super grappig. Wel was ik goed begeleid en zeiden ze me steeds wat ik moest doen, waar ik op moest letten en dat er niks aan de hand was en ik het goed deed. Ook had ik op een rotonde gereden maar door de markeringen en alles voelde het wel normaal aan om "tegen het verkeer in te rijden". Al met al is het goed gegaan en wende ik redelijk snel aan het links rijden , het moeilijkste bleek uiteindelijk het knipperlicht te zijn :p .

In plaats van naar mijn studio te rijden waren we meteen naar het strand gegaan. Dit doen ze normaal ook als ze moeten wachten. Hier hebben we een stuk gelopen langs het strand. Daarna mocht ik weer rijden en zijn we naar een restaurantje gegaan waar ze normaal altijd pizza gaan eten. Ik had mijn eigen lunch meegenomen en ze zeiden dat het wel prima was als ik mijn eigen lunch daar at. Ik had toch besloten om zelf ook wat te bestellen. Ze hadden nu alleen iets nieuws bedacht, om pizza na 4 uur pas te serveren dus moesten we iets anders bestellen. Ik had toast met scrambled egg besteld en het smaakte super. We hebben daar nog enkele tijd gezeten en gepraat over van alles en nog wat.

Toen de drie uur voorbij waren zijn we weer naar de locaties gegaan om de cameravallen op te halen. In het begin vroegen ze of ik de weg goed genoeg kon herinneren om op een locatie de camera's op te halen waarop ik zei: uhmm no,,, :p Ze snapte het wel en daarom ging een van de twee met mij mee weer de modder in en de andere student ging op de andere locaties de camera's ophalen.

Toen we klaar waren had ik weer gereden tot aan mijn studio. Morgen gaan we na het veldwerk in de automaat oefenen met rijden. Ik kom er wel!

Ik had na het veldwerk besloten om even het "dorp", welke uit 1 straat bestaat, in te gaan. Hier ging ik kijken wat er nou precies was. Ik was een winkeltje ingegaan waar ze boeken en kaarten hebben en allemaal souvenirtjes. Dit keer had ik toch maar even niets gekocht.

Mij was door het Nederlands gezin verteld dat als je de straat uitloopt aan het einde een bankje staat met een enorm mooi uitzicht en wanneer je de trappen afgaat daar het strand is. Ik nam me maar even de tijd om daar naar te gaan kijken. Ik twijfelde eerst of ik wel goed was gelopen maar ik was op de juiste plek want opeens was ik gearriveerd en genoot van het mooie uitzicht.

Hierna ben ik teruggelopen en ben ik nog even langs de supermarkt gegaan om wat boodschappen te doen. Daarna ben ik terug gegaan naar mijn studio om toch maar eens al die modder in me gezicht eraf te wassen.

  • 22 Februari 2017 - 08:41

    Karin Graus:

    Wauw Lauren!! Wat mooi is het daar en ik geniet van al je belevenissen wat je meemaakt. Heel erg leuk is dit!! Heel veel succes en genieten doe je al merk ik. Groetjes uit het regenachtige Nederland :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Mangawhai Heads

Mijn eerste reis

Op weg naar het onbekende!

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2017

Week 16

17 Mei 2017

Update week 12

25 April 2017

Update week 9

10 April 2017

Update!

27 Maart 2017

Week 5
Lauren

Actief sinds 16 Feb. 2017
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 5224

Voorgaande reizen:

16 Februari 2017 - 20 Juli 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: