Hartelijk ontvangen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lauren Jaftoran - WaarBenJij.nu Hartelijk ontvangen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lauren Jaftoran - WaarBenJij.nu

Hartelijk ontvangen

Door: Lauren Jaftoran

Blijf op de hoogte en volg Lauren

18 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Auckland

De taxichauffeur bracht mij naar het huis van mijn stagebegeleider. Ondertussen maakte ik een vreemde ervaring mee want in Nieuw Zeeland rijden ze aan de andere kant van de weg. Toen we bij de auto aankwamen wou ik al automatisch aan de verkeerde kant instappen. Tijdens de rit had de chauffeur mij een aantal tips gegeven over Auckland zelf en over supermarkten. Verder zei hij dat als ik ooit vragen had over wat dan ook ik hem altijd kon mailen.

Toen we in de straat aankwamen vertelde hij dat mijn stagebegeleider hem had gewaarschuwd voor de steile oprit maar dat het volgens hem wel meeviel. Toen we eenmaal bij de oprit aankwamen had hij zich bedacht en vond hij het toch wel erg steil. Ik heb nog nooit in mijn leven zo'n steile oprit gezien en ik scheet stiekem in mijn broek. Het lukte hem ook niet in 1 keer om de bocht te nemen en moest het dus nog een keer proberen.

De omgeving is echt belachelijk mooi. Ik stapte uit de auto en ik hoorde allemaal geluiden. Deze geluiden bestaan uit allemaal verschillende vogelgeluiden en de roep van cicaden, het is namelijk het broedseizoen. Ze hebben jaren lang onder de grond gezeten en wanneer ze volwassen zijn komen ze eruit en hun enigste doel is om te paren. Hierom roepen ze hele dag door. De mannetjes maken een soort zoem geluid en de vrouwtjes een klikgeluid. Het lijkt net alsof je midden in de jungle zit hier.

Mijn stagebegeleider was op het moment niet thuis en had de sleutels voor mij achter gelaten. Ik kon niet wachten tot ik een douche kon nemen. Mij was verteld dat er twee katten waren. Ik vroeg me af waar ze waren maar ze waren zo te zien niet in huis. Nadat ik me had gedoucht stond er opeens een kat op de veranda. Ik maakte de deur open en de kat keek me heel vreemd aan. Toen ik hem eenmaal aaide vond die het allemaal goed. Opeens vroeg ik me af of ik eigenlijk wel de juiste kat binnen had gelaten. Even later kwam nog een kat bij de deur staan, deze liet ik ook binnen en vond me ook niet zo eng. Ook bij deze vroeg ik me af of het wel de juiste kat was. Uiteindelijk bleek ook wel, gelukkig, dat het de juiste katten waren.

Rond een uur of 4 kwam mijn stagebegeleider thuis en ze vertelde me dat ze een appartement voor me had gevonden bij een Nederlands gezin. Hier kan ik vanaf de 21ste naartoe. Mijn stagebegeleidster ging 's avonds heerlijk voor mij koken waarbij ik een Nieuw Zeelandse vis kreeg. Het was heerlijk! Ze vroeg me wat ik morgen wou doen en of ik ervan hou om ergens rond te lopen in me eentje. Ik antwoordde hierop dat ik dat eigenlijk niet zo durf maar het wel goed voor me zou kunnen zijn. Ze ging zelf namelijk de hele dag weg voor veldwerk en wou me laten zien hoe ik de bus kon nemen naar het centrum van Auckland en welke plekken leuk zijn om te bekijken. Ik had er eigenlijk wel zin in om de uitdaging uit te gaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Op weg naar het onbekende!

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2017

Week 16

17 Mei 2017

Update week 12

25 April 2017

Update week 9

10 April 2017

Update!

27 Maart 2017

Week 5
Lauren

Actief sinds 16 Feb. 2017
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 5212

Voorgaande reizen:

16 Februari 2017 - 20 Juli 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: