Update! - Reisverslag uit Mangawhai Heads, Nieuw Zeeland van Lauren Jaftoran - WaarBenJij.nu Update! - Reisverslag uit Mangawhai Heads, Nieuw Zeeland van Lauren Jaftoran - WaarBenJij.nu

Update!

Door: Lauren Jaftoran

Blijf op de hoogte en volg Lauren

10 April 2017 | Nieuw Zeeland, Mangawhai Heads

Het is alweer een tijd geleden dat ik een bericht heb geplaatst. Ik heb het zo druk gehad dat ik er helemaal geen tijd voor had.

Sinkhole.
Toen ik de auto wou parkeren bij mijn studio had ik het anders aangepakt door te gaan draaien op een grasveld. Helaas voor mij was er een sinkhole en zakte een van de voorste wielen van de auto zo door de grond in het gat. Er kwam geen beweging in en ik moest hulp halen. Gelukkig had het gezin waar ik bij verblijf de auto uit het gat gesleept na meerdere pogingen.

Snorkelen.
De universiteit had gevraagd of ik interesse had om mee te gaan naar The Poor Knights Islands om te gaan snorkelen. Hier zei ik natuurlijk ja op. We gingen met een groep studenten en een aantal mensen die ook stage liepen op een boot. Ik maakte me alleen zorgen over het gedeelte dat ik best wel eens zeeziek kon worden. Op de boot kregen we eerst een beetje uitleg en ik begon me al slecht te voelen. Het was een uur varen om de eilanden te bereiken. Ik ging boven op het dek zitten alleen was dit aan de achterkant en kon ik dus niet echt zien waar we heen gingen. Ik was super moe aangezien ik maar 4 uur had geslapen en ik pilletjes had gepakt voor misselijkheid. Maar die pillen werkte natuurlijk niet en ik was echt behoorlijk zeeziek geworden. Voor het snorkelen deden we een wetsuit aan en natuurlijk een snorkel en bril op. Ik had nog nooit gesnorkeld dus ik wist niet wat ik deed. Gelukkig kreeg ik veel hulp. Ik had een van de docenten verteld dat ik me niet goed voelde en hij zei dat het meestal in het water beter gaat. Dat was in mijn geval niet zo. Ik had de snorkel in mijn mond en had het idee alsof ik moest overgeven en bedacht me dat ik maar beter een de snorkel uit me mond moest halen voordat ik iets ging lanceren. Ik heb meerdere keren bijna moeten overgeven. Gelukkig voelde ik me voor de laatste stop weer een stuk beter en genoot enorm van het snorkelen.

Auckland
Ik ben de afgelopen week naar Auckland gereden om daar een week te verblijven. Het verkeer daar is echt een ramp. Ik had het geluk toen ik voor de eerste keer van de universiteit naar het huis van mijn begeleidster reed, dat er een regenbui was van heb ik jou daar. Daardoor had ik niet in de gaten dat ik in een verkeerde rij stond en voor ik wist zat ik op de snelweg. Ik raakte wel even lichtjes in paniek maar gelukkig kon ik er snel weer vanaf en had ik mijn weg weer gevonden.
Hamilton gardens en de glowing worm caves
In Auckland heb ik door een van de studenten waar ik af en toe mee samenwerk, andere studenten ontmoet die in zijn accommodatie verblijven, een meisje uit Nederland en een meisje uit Zimbabwe. Ik ben met hun naar de Hamilton gardens en de Glowing worm caves geweest. Bij de Hamilton gardens heb je allemaal verschillende soorten tuinen en het is gek genoeg gratis. Hier hadden we gepicknickt. Ook waren we naar de glowing worm caves gegaan. Het was wel interessant en leuk dat ik ze heb gezien maar het was niet super spectaculair als je het mij vraagt.

Tai chi
Afgelopen weekend was ik een morgen met mijn begeleidster meegegaan naar het park om te kijken naar haar Tai chi. Ze ging dit samen met een groep doen. Het was wel mooi om te zien. De groep bestond uit alleen maar Chinezen en een paar konden gelukkig Engels praten. Na de Tai Chi gingen we lunchen. Iedereen had eten gemaakt en het was de bedoeling dat iedereen iets ging bijdragen. Mijn begeleidster had een soort deegrol koekjes, of hoe je het ook wilt noemen, gemaakt en gezegd dat ik die zogenaamd had gemaakt. Ze zeiden dat ze het wonderbaarlijk vonden omdat het bepaalde kruiden waren die ik had gebruikt en ik zei maar: yes I made it. Ik moest alles proeven van ze en ik heb zelfs de maag van een kip gegeten wat best lekker smaakte.

Mangawhai
Momenteel zit ik weer in Manghawai voor een paar dagen want met Pasen ga ik weer naar Auckland en staat er weer van alles op het programma!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Mangawhai Heads

Mijn eerste reis

Op weg naar het onbekende!

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2017

Week 16

17 Mei 2017

Update week 12

25 April 2017

Update week 9

10 April 2017

Update!

27 Maart 2017

Week 5
Lauren

Actief sinds 16 Feb. 2017
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 5210

Voorgaande reizen:

16 Februari 2017 - 20 Juli 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: