Mensen ontmoeten - Reisverslag uit Mangawhai Heads, Nieuw Zeeland van Lauren Jaftoran - WaarBenJij.nu Mensen ontmoeten - Reisverslag uit Mangawhai Heads, Nieuw Zeeland van Lauren Jaftoran - WaarBenJij.nu

Mensen ontmoeten

Door: Lauren Jaftoran

Blijf op de hoogte en volg Lauren

12 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Mangawhai Heads

De afgelopen week heb ik meegemaakt hoeveel het kan regenen in één week.

Maandag had ik het veldwerk nog kunnen uitvoeren want het weer was toen nog super. De dagen erna heeft het alleen maar geregend en niet zo’n beetje ook.

Eigenlijk was ik van plan om in het weekend met de auto naar het Tawharanui Regional Park te gaan. Dit is een beschermd stuk natuur waar veel verschillende vogelsoorten leven en je flink kunt wandelen daar. Het weer was er alleen niet naar om daar heen te gaan dus ik baalde. Voor het einde van de werkweek had ik alle vallen in elkaar gezet en mijn onderzoeksverslag afgerond en ingeleverd bij mijn begeleidster. Verder kon ik ongeveer niks want het regende bijna de gehele dag door en waaide het super hard, kortom ik begon me een beetje te vervelen.

Ik besloot om eens op internet te gaan rondneuzen naar mensen die hier in Mangawhai wonen. Ik kwam in contact met een jongen, een Fransman die hier drie minuten vandaag lopen woont. Hij stelde voor om mij in contact te brengen met zijn vrienden en hij had allerlei ideeën zodat ik eens wat mensen kon leren kennen. Ik had de juiste persoon ontmoet want hij kent ongeveer iedereen hier.

Ik was uitgenodigd voor een feestje bij hem thuis waar een paar vrienden bij aanwezig zouden zijn. Eerst had ik een jongen en een meisje ontmoet die hadden gereisd en nu bij hem kwamen wonen voor een tijdje voor werk. Ze waren ook beide Frans. De jongen kon redelijk Engels maar het meisje verstond me vaak niet dus haar Engels was iets minder. Een ander meisje die ik ontmoet heb, nou ik weet het niet eens meer waar ze vandaan komt, maar ze spreekt Engels, Italiaans, Duits, noem maar op. Ze woont en werkt hier nu en wilt uiteindelijk weer verder gaan reizen. Een ander meisje die ik ontmoet heb is, je raad het nooit, Frans. Ze heeft de afgelopen jaren gereisd door Azië en daarvoor nog een aantal landen en was nu aan het reizen in Nieuw Zeeland. Alleen was ze nu ook op zoek voor een tijdje te werken en te verblijven.

Het was super gezellig en ze vonden mijn Engels heel goed. Ze vertelde me dat in Frankrijk mensen heel slecht zijn Engels. Ik weet nu ook denk ik wel waardoor dit komt. De Engelse lessen in Frankrijk zijn niet echt geweldig, en ondanks de Franse allemaal hetzelfde klinken met hun accent wanneer ze Engels praten, lachen ze elkaar uit tijdens Engelse les. Daarom doen voor te beginnen niet veel mensen moeite om uberhaubt Engels te oefenen door de taal te spreken. Verder hebben ze wel Engelse films en programma’s op tv, alleen zijn deze ALLEMAAL Frans over gesproken. Dan heb je ook nog in de bioscoop dat ze de originele Engelse versie hebben met Franse ondertiteling, maar ze hebben ook een versie waar het Frans is over gesproken, de meeste mensen kiezen dan ook voor die laatste versie. Ik ben hun nu dan ook de hele tijd Engels aan het leren.

Ik heb de afgelopen dagen heel veel tijd met hun besteed. Ik was ook uitgenodigd voor een feest bij mensen thuis die ik niet eens ken. Ik vroeg of het wel okee was dat ik meekwam en ze zeiden dat het zeker geen probleem was. De plek was een modern appartement waar ze met 4 man woonde. We moesten onze schoenen aandoen bij aankomt dus aan het einde van de avond lag er een berg van hier tot Tokyo aan schoenen.

Eenmaal binnen voelde ik me niet zo op me gemak. Allemaal vreemde mensen. Ik ging ze allemaal een hand geven en je raad het nooit, de meerderheid was Frans, het was een invasie. De meeste mensen hadden dus ook een gesprek in het Frans en ik snapte er niks van. Maar gelukkig waren er ook echte Kiwi’s. Dus na 3 weken heb ik eindelijk eens mensen ontmoet die van Nieuw Zeeland zijn. Ze zijn trouwens best moeilijk te verstaan want ze hebben een bepaald accent. Dat was dus wel even wennen.

Het was echt super gezellig. Ik heb heel veel mensen ontmoet en telefoonnummers gekregen. Er was ook een meid uit Auckland en ze gaf me haar nummer en zei dat als ik in Auckland was en ik er was en zin om met haar erop uit te gaan of wat dan ook ik haar kon bellen. Iedereen was super aardig.

De mensen die er wonen hebben de hele avond eten gemaakt zoals allerlei broodjes met van alles en nog wat, crepes en pizza. Toen we weggingen heb ik iedereen een hand gegeven en mensen gaven me zelfs een welgemeende knuffel en zeiden dat ze het leuk vonden om me te ontmoeten. Ik bedankte de mensen van het appartement dat ik langs mocht komen en ze bedankten mij dat ik was gekomen. Het was bizar maar super leuk!

Op de laatste dag van deze week zou het ’s avonds super weer zijn om te surfen. De richting van de wind was perfect voor ideale golven. Ik was dus uitgenodigd om mee te gaan naar het strand en als ik wou mocht ik ook proberen om te surfen. Eenmaal daar waren de golven te hoog om het te leren en was het ook niet echt super goed weer. Ik ging dus vooral samen met de twee Franse meiden op het strand zitten en kijken naar alle surfers die deze dag niet wilden missen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Mangawhai Heads

Mijn eerste reis

Op weg naar het onbekende!

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2017

Week 16

17 Mei 2017

Update week 12

25 April 2017

Update week 9

10 April 2017

Update!

27 Maart 2017

Week 5
Lauren

Actief sinds 16 Feb. 2017
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 5220

Voorgaande reizen:

16 Februari 2017 - 20 Juli 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: