Stranddag - Reisverslag uit Mangawhai Heads, Nieuw Zeeland van Lauren Jaftoran - WaarBenJij.nu Stranddag - Reisverslag uit Mangawhai Heads, Nieuw Zeeland van Lauren Jaftoran - WaarBenJij.nu

Stranddag

Door: Lauren Jaftoran

Blijf op de hoogte en volg Lauren

26 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Mangawhai Heads

Vandaag had ik besloten om naar het strand te gaan, aangezien hier voor de rest ongeveer niks te doen is.

Van te voren ging ik eerst nog even boodschappen doen in "het dorp". Hier ging ik ook op zoek naar een bodyboard. Eerst ging ik naar de book/gift store. Wat me hier is opgevallen, is dat mensen super vriendelijke zijn. In de winkel vragen ze altijd aan je : how are you today? Als je dan vervolgens vraagt hoe het met hun gaat gaan ze hier ook op in. Het is echt ongelofelijk, in Nederland krijg je soms niet eens een hallo als je geholpen wordt bij de appie, waar ik me overigens dood aan irriteer. Ik vind het dus helemaal geweldig hier.

In de book/gift shop vroeg de vrouw me dus ook opeens, toen ik al 5 minuten rondliep in haar winkel en ze klaar was met klanten helpen, how are you today? Ik vroeg haar of ze misschien een bodyboard had. Hierop reageerde met : ooh no im afraid not. Het kwam bij me over alsof ze zich bijna schaamde dat ze het niet hadden. Ze vertelde me dat ik eens bij de viswinkel zou kunnen kijken. Ze verontschuldigde zich nogmaals en wenste me succes met het zoeken. Als laatste zei ze me dat het gerucht gaat dat het water warm zou worden. Oké leuke informatie! :p

Hierna ging ik naar de viswinkel. Ik vroeg de man of hij bodyboards had en hij liet me een paar zien . Op eentje stond barbie en de andere iets met voetbal. Het ding voelde niet zo stevig aan als de gene wat ik geleend had en was ook best goedkoop. Ik had hem toch gekocht want ik ben niet van plan om deze nog mee terug naar Nederland te nemen. Ook hij vertelde me dat het water warm zou worden. Hierop antwoorde ik: So I've heard.

Ik ging terug naar mijn studio, pakte mijn spullen bij elkaar en legde ze in de auto. Het was zover, ik ging in me eentje autorijden in Nieuw Zeeland. Het ging hartstikke goed, het was dan ook maar bijna 1 rechte weg, maar goed het was me gelukt. Ik was aangekomen bij de parkeerplaats van het strand en ik had geen een keer de ruitenwisser aangezet! Alleen was er een probleem, ik kon de auto niet parkeren. Er was echt nergens plaats zo druk was het. Ik was er wel op voorbereid dat het druk zou zijn op het strand zelf, maar ik had er geen rekening mee gehouden dat er geen parkeerplaats zou zijn.

Ik ging dus maar weer terug rijden. Ik kreeg opeens een beetje slechte zin en vroeg me af wat ik nu in godsnaam ging doen. Erheen lopen is dan net weer een beetje ver in die hitte. Ik besloot om dan maar de auto terug te brengen en te lopen naar het strandje waar ik van de week naartoe was gelopen om het uitzicht te bekijken. Ik liet het bodyboard ook maar thuis want ik wist niet eens of daar wel golven waren.

Toen ik aankwam lagen er welgeteld 4 mensen op het strand en er waren ook geen golven. Ik ging eerst maar eens even op mijn handdoek zitten en een beetje rondkijken. Ik vroeg me af of ik eigenlijk wel in het water kon zwemmen aangezien er niemand in lag en er bootjes op het water lagen.

Op een begeven moment ging iemand in het water dus ik dacht laat ik ook maar eens het water, in ieder geval van dichtbij, bekijken. Het strand hier zag er niet zo mooi uit als die waar ik eigenlijk heen wou gaan. Je kon wel gewoon de bodem zien maar ik zag dat er wel wat dingen lagen. Dit wil ik dan eigenlijk zoveel mogelijk vermijden met mijn voeten. Ik ging het water toch maar in en het voelde heerlijk. Het water hier zakt langzaamaan en wanneer het zijn laagste punt heeft bereikt stijgt het weer. Ik vroeg me ook af hoelang er hier water zou zijn.

Uiteindelijk was er de gehele dag water waar je in kon zwemmen. Er kwamen ook wat meer mensen maar uiteindelijk is het nooit echt druk geweest. Ik heb de dag afgewisseld met zwemmen, zonnen, lezen en kijken wat de mensen allemaal aan het doen waren. Ik was blij dat ik had besloten om toch nog naar dit strand te gaan.

Tags: Strand

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Mangawhai Heads

Mijn eerste reis

Op weg naar het onbekende!

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2017

Week 16

17 Mei 2017

Update week 12

25 April 2017

Update week 9

10 April 2017

Update!

27 Maart 2017

Week 5
Lauren

Actief sinds 16 Feb. 2017
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 5207

Voorgaande reizen:

16 Februari 2017 - 20 Juli 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: