Het begin van mijn reis - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lauren Jaftoran - WaarBenJij.nu Het begin van mijn reis - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lauren Jaftoran - WaarBenJij.nu

Het begin van mijn reis

Door: Lauren Jaftoran

Blijf op de hoogte en volg Lauren

16 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het moment was daar, ik ging in me uppie met het vliegtuig naar de andere kant van de wereld, Nieuw Zeeland. Mensen verklaarden me voor gek.

Eerst vloog ik van Amsterdam naar Guangzhou in China. Deze vlucht duurde iets van 11 uur. Mijn stoel bevond zich bijna vooraan in het midden naast het pad. Op zich niet verkeerd maar ik kon niet echt naar buiten kijken.Na een tijd vond mijn rug al dat zitten niet zo leuk en voelde ik de spierpijn al aankomen. Na de verzorgde maaltijd probeerde ik, net als mijn medepassagiers, wat te slapen. Dit vond mijn rug ook niet leuk en het hielp ook niet echt dat er voor me mensen zaten met baby's die om het halfuur gingen janken en krijsen, maar ondanks dat vond ik ze toch super schattig.

In Guangzhou had ik een overstaptijd van 7 uur en 3 kwartier. Ik had me voorbereid door me laptop als handbagage mee te nemen zodat ik mijn tijd hopelijk kon doden door het spelen van de Sims. Er waren alleen een aantal minpunten, ik had geen internet, ik had honger en ik was behoorlijk moe. Het was in China 's morgens vroeg maar in Nederland was het midden in de nacht. Ik probeerde de Sims te spelen maar mijn ogen lieten me dat niet toe. Ik besloot maar om wat rond te lopen en op zoek te gaan naar Kauwgom en wat snoep voor in het vliegtuig. Het was me opgevallen dat de klantvriendelijkheid op dit vliegveld een stuk minder was dan in Amsterdam. Dit komt waarschijnlijk doordat veel Chinezen geen Engels kunnen praten. Ik kreeg dan ook af en toe een rare blik toen ik vragen ging stellen.

Toen ik eindelijk kauwgom en snoep had gevonden ben ik maar weer terug gaan zitten. Over ongeveer 3 uur zou er pas wat bekend zijn over bij welke gate mijn vliegtuig zou vertrekken. Ik besloot dus maar om wat te slapen op een stoel. Ik legde mijn hoofd op mijn rugzak die ik naast me op een stoel had liggen, het was dus super comfortabel(AHUM). Gelukkig kon ik wat slapen en toen ik wakker werd had ik een nekhernia maar was het onderhand kwart voor 12. Het was bekend bij welke gate mijn vliegtuig zou vertrekken dus was ik maar daarheen gelopen en ben ik daar verder gaan zitten en heb ik de tijd gedood door wat te lezen en rond te kijken.

Eindelijk kon ik aan boord gaan van het vliegtuig. Tijdens deze vlucht had ik een stoel naast het raam. Dit vond ik van de ene kant wel fijn omdat ik , wanneer er iets te zien was, naar buiten kon kijken. Maar wanneer ik naar het toilet moest, moesten twee andere mensen voor mij gaan opstaan. Uiteindelijk viel het allemaal wel mee en hoefde ik gelukkig niet zo vaak naar het toilet.

Tijdens de reis kregen we weer twee maaltijden. Na de eerste maaltijd had ik het plan om een film te kijken zodat de tijd wat sneller voorbij zou gaan. Er was een groot aanbod van films op je scherm, je kon een marathon houden van The Hobbit of van Harry Potter. Daar kon ik me vast mee vermaken. Ik heb in totaal 3 verschillende films opgezet en ik heb een paar delen meegekregen en het op momenten afgezet en opnieuw aangezet. Ik viel constant in slaap, niet meer dan logisch ook. Dus zo ging de rest van mijn reis.

Eindelijk was het moment daar en konden we gaan afdalen en landen. Het landen zelf ging deze keer iets ruwer dan de vorige. Eindelijk kon ik weer het vliegtuig uit. Maar we waren er nog niet. Eerst moest ik mijn paspoort laten controleren en een formulier, wat je in het vliegtuig had in moeten vullen, wat ging over of je wapens of zo hebt meegenomen of spullen voor te wandelen en dergelijke. Deze rij was behoorlijk lang dus ik heb daar nog een tijdje moeten staan.

Daarna mocht ik mijn koffers gaan ophalen. Ik zag ze eerst maar niet en begon me heel even zorgen te maken maar ze hadden het ook gehaald! Ik mocht twee koffers meenemen van 23 kilo en daar had ik ook gebruik van gemaakt en ze wogen ook bijna allebei zoveel. Met deze zware koffers ging ik verder naar de douane. Hier mocht ik weer in een rij gaan staan want ze wilde in mijn koffer gaan kijken naar mijn wandelschoenen en mijn laarzen. Dit duurde een eeuwigheid en ik zweette me rot, het is hier namelijk zomer en daar had ik me niet zo op gekleed. Het openen van de koffer en het bekijken van mijn schoenen en laarzen duurde nog niet eens 5 minuten. Daarna moest ik mijn koffers en handbagage nog door een scanner laten gaan en toen mocht ik eindelijk Nieuw Zeeland in! Hier werd ik opgewacht door een taxichauffeur die al anderhalf uur lang op mij stond te wachten. Vervolgens bracht hij me naar het huis van mijn stagebegeleider en ondertussen genoot ik van het uitzicht. Ik had de reis overleeft en was eindelijk in Nieuw Zeeland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Op weg naar het onbekende!

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2017

Week 16

17 Mei 2017

Update week 12

25 April 2017

Update week 9

10 April 2017

Update!

27 Maart 2017

Week 5
Lauren

Actief sinds 16 Feb. 2017
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 5214

Voorgaande reizen:

16 Februari 2017 - 20 Juli 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: